بازار های مالی

بازار های مالی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

DiversiFi ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

DiversiFi ارز دیجیتال شامل یک استراتژی سرمایه گذاری است که اساسا ریسک را بین تعدادی از انواع مختلف سرمایه گذاری پخش می کند. ایده پشت این استراتژی به این واقعیت مربوط می شود که اگر تمام سرمایه گذاری های خود را در اوراق بهادار مشابه مانند سهام و اوراق قرضه با ارز بومی خود نگه دارید، سبد سهام شما عملکرد تنها این دو بازار را منعکس می کند. با این وجود، اگر هر دو بازار شرایط رکود داشته باشند، ارزش پرتفوی شما نیز از آنجایی که هیچ سرمایه گذاری پوششی صورت نگرفته، رکودی خواهد بود.

DiversiFi ارز دیجیتال چیست؟

DiversiFi ارز دیجیتال چیست؟

در صورتی که بخشی از پرتفوی سرمایه گذاری های خود را به ارز دیجیتال اختصاص می دهید، باید DiversiFi ارز دیجیتال را در نظر بگیرید. Diversification نوعی استراتژی مدیریت ریسک است که بخش بزرگی از سرمایه گذاری ها را در یک سبد ترکیب می کند که با استفاده از ابزارهای سرمایه گذاری در تلاش است که ریسک های سرمایه گذاری را تا حد زیادی کم کند. هدفی که این ابزار برای سرمایه گذاری استفاده می کند این است که استفاده از انواع مختلف دارایی ها به طور متوسط بازده بلند مدت بیشتری به همراه خواهد داشت و ریسک هر دارایی را به طور قابل ملاحظه ای کم می کند.

دارایی های پرتفوی را می توان نه تنها در بین طبقات دارایی، حتی با سرمایه گذاری در بازارهای خارجی و بازارهای داخلی طبقات متنوع کرد. هدف اصلی از ایجاد چنین پرتفوی، عملکرد مثبت یک حوزه از پورتفوی بر نقاط منفی آن است. مطالعات و مدل های ریاضی نشان داده اند که حفظ یک پرتفوی کاملا متنوع مقرون به صرفه ترین سطح کاهش ریسک را به همراه دارد. سرمایه گذاری در اوراق بهادار بیشتر مزایای متنوع سازی بیشتری را ایجاد می کند، البته با نرخ بسیار کمتر.

تنوع در تلاش است تا رویدادهای ریسک غیرسیستماتیک در یک سبد را هموار کند، بنابراین عملکرد مثبت برخی از سرمایه‌گذاری‌ها، عملکرد منفی برخی دیگر را خنثی می‌کند. مزایای تنوع تنها در صورتی باقی می ماند که اوراق بهادار موجود در پرتفوی کاملاً همبستگی نداشته باشند، یعنی به تأثیرات بازار به طور متفاوت اغلب به روش های متضاد پاسخ می دهند.

آیا باید از ارزهای دیجیتال برای DiversiFi استفاده کرد؟

به صورت کلی DiversiFi یا تنوع در زندگی یک اصل عاقلانه است، وقتی شرایط سرمایه گذاری باشد. در واقع متنوع سازی سبد دارایی دیجیتال یکی از روش های مدیریت ریسک است. تحقیق در مورد دارایی در سبد، موجب افزایش احتمال موفقیت در این بازار سرمایه خواهد شد. هدف اصلی این استراتژی رسیدن به بازده حداکثری و کاهش ریسک است. اما تمام این شرایط کاملا وابسته به ریسک پذیری این افراد دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تخصیص دارایی و یا متنوع سازی در سرمایه گذاری به معنای خرید ارز دیجیتال نیست. بنابراین بهتر است علاوه بر ارز دیجیتال، سهام، املاک و بازار طلا را نیز در نظر داشته باشید. 

چنانچه هدف شما سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است، مراقب باشید. چرا که قیمت بیت کوین و آلت کوین ها با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارد و نمی توان سبد دارایی های مرتبط را از یکدیگر جدا کرد. به هر حال ایجاد پرتفولیو و حجم هر دارایی در پرتفولیو، کاملا به تمایل و تحمل ریسک شما ارتباط دارد. هیچ فردی به اندازه خود شما نمی تواند میزان ریسک پذیری شما را مشخص کند.

ریسک DiversiFi ارز دیجیتال چیست؟

ریسک DiversiFi ارز دیجیتال چیست؟

از جمله ریسک هایی که DiversiFi می تواند در بین کشورها به عنوان یک عامل تاثیرگذاری بر بازده پرتفوی باشد، تغییرات کارمزد صرافی ها است. این عامل می تواند در کشورهایی با اقتصاد نسبتا توسعه یافته یا بازارهای نوظهور اثر فوق العاده ای داشته باشد. هم چنین در کشورهایی که بالاترین بازده از سهام یا اوراق قرضه دارند، می توانند تحت تاثیر این ریسک قرار بگیرند. کاربر می تواند در طی دوره های طولانی سرمایه گذاری ریسک را تحمل کند، چرا که شرایط می تواند یکنواخت باشد. رمزارزها شرایطی از بازار را همچون سهام طی می کند. با این حال این شرایط در کوتاه مدت نیز می تواند تفاوت بزرگی در بازار ایجاد کند. 

اما دلیل ایجاد تغییرات کارمزد صرافی ها چیست؟ سوالی است که با پاسخ به آن می توان یکی از دلایل ریسک DiversiFi را تشخیص داد. از آنجایی که ارزش یک رمزارز، در پاسخ به تقاضا در مبادلات و دارایی های معامله شده با آن رمزارز در بازارهای جهانی افزایش و یا کاهش می یابد، تاثیر فوق العاده ای بر روی تغییرات کارمزد صرافی ها دارد. البته عوامل دیگری هچون افزایش تورم، می تواند قدرت خرید پول یک کشور را کاهش دهد، چرا که مصرف کنندگان کالاها و خدمات کمتری را برای هر واحد رمزارز دریافت می کنند. در این میان بانک های مرکزی ممکن است سعی کنند با افزایش نرخ بهره، تورم را کنترل کنند. نرخ های بالاتر می تواند تقاضا را برای یک رمزارز تحت تاثیر قرار دهد، چرا که سرمایه گذاران در بازارهای بین المللی به دنبال ارزهایی با بازده بیشتری بوده و در صورت تغییر در عواملی از جمله این موارد می تواند منجر به نوسانات شود. 

برای آشنایی بیشتر در مورد مدیریت ریسک، مقاله نحوه مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال وب سایت را مطالعه کنید.

تغییرات سیاسی همچنین می تواند باعث تغییرات سریع ارز دیجیتال شود به عنوان مثال می توان به رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن 2016 اشاره کرد. سرمایه گذاران نگران این مورد بودند که این انتخاب، اقتصاد بریتانیا را تضعیف کند و ارزش پوند 20 درصد کاهش یابد. اما این سقوط های چشم گیر نادر هستند. به هر حال برای سرمایه گذاران ریسک ارزهای دیجیتال، می تواند تفاوت زیادی در بازدهی پرتفوی ایجاد کند. به عنوان مثال، چنانچه یک سرمایه گذار مبتنی بر دلار، سهام ژاپنی را با قیمت ین نگهداری کند، حرکت در نرخ مبادله بین دلار آمریکا و ین ژاپن بر بازده پرتفوی تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که ارزش سهام ژاپن افزایش یابد، تغییرات رمزارزها می تواند بر ریسک های پرتفوی اثرگذار باشد. 

کلام آخر

با اینکه از لحاظ نظری DiversiFi ارز دیجیتال یا همان تنوع سازی باید روی دارایی های رمزنگاری شده انجام شود، ریسک بسیار بالایی دارد. چرا که بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به نوسانات قیمتی بیت کوین وابسته است. بنابراین زمانی که تمام گزینه های مربوط به یک کلاس دارایی به شدت به یکدیگر مرتبط هستند، چگونه می توان سبدی از دارایی های غیر مرتبط ایجاد کرد؟ به همین دلیل می توان گفت تنوع سازی در ارزهای دیجیتال تا حدی غیر منطقی است. البته در این میان آلت کوین های خاصی وجود دارند که وابستگی چندانی به بیت کوین ندارد و این احتمال وجود دارد که تحت تاثیر حرکات قیمتی بیت کوین قرار نگیرند. معامله گران باهوش و دقیق می توانند از این شرایط به نفع خودشان استفاده کرده و کسب سود کنند. اما بازهم چنین شرایط همیشه ثابت نبوده و نمی توان از آن برای متنوع سازی بر روی سبد ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 250 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 14:54

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟ و نحوه پیگیری تراکنش با آن

چگونه متوجه می شوید که تراکنش ارز دیجیتال شما در شبکه بلاک چین انجام شده است یا خیر؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، این امر از طریق ثبت تراکنش ها در بلاک چین امکان پذیر است. شناسه تراکنش ارزهای دیجیتال که با نام TXID شناخته می شود، بسیار مهم است. بنابراین این مطلب را که در مورد اینکه TXID چیست و نحوه پیگیری تراکنش با آن چگونه است را تا انتها دنبال کنید.

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) یا هش تراکنش یک رشته منحصر به فرد از کاراکترها است که به هر تراکنش تأیید شده و به زنجیره بلوکی اضافه می شود. به عبارت دیگر، TXID یک شماره شناسایی است که هر تراکنش روی بلاک چین را برچسب گذاری می کند. با TXID، می توانید تاریخچه سپرده و برداشت خود را جستجو کنید. TXID یا شناسه تراکنش، یک شماره منحصر به فرد ۶۴ کاراکتری است که در تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شود، به طور خودکار به هر تراکنش رمزنگاری اختصاص داده شده و از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است. این شناسه می تواند برای تأیید اطلاعات اولیه تراکنش، مانند مبلغ ارسال شده، تاریخ انتقال، آدرس ارسال/دریافت و تعداد تأییدیه های شبکه ای که تراکنش دریافت کرده است، مفید باشد.

به عنوان مثال، این TXID اولین تراکنش بیت کوین ارسال شده توسط ساتوشی ناکاموتو به هال فینی (hall fineey) است:

f4184fc596403b9d638783cf57adfe4c75c605f6356fbc91338530e9831e9e16

و این TXID تراکنش معروف پیتزا بیت کوین است:

cca7507897abc89628f450e8b1e0c6fca4ec3f7b34cccf55f3f531c659ff4d79

شما می‌توانید این تراکنش ‌ها را خودتان با کپی کردن TXID در یک کاوشگر بلاک بیت‌ کوین، مانند blockchain.com، blockchair.com یا بسیاری کاوشگرهای دیگر، جستجو کنید.

باید بدانید هنگام انجام تراکنش در شبکه بیت کوین، دانستن نحوه حرکت از طریق کاوشگر بلاک ضروری است. block explorer یا کاوشگر بلاک به عنوان یک دفتر کل عمومی عمل می کند که به کاربران اجازه می دهد هر تراکنش و آدرسی را که تا به حال در شبکه بیت کوین شرکت کرده یا وجود داشته است را ببینند. با استفاده از کاوشگر بلوک، می توانید بلافاصله آخرین بلوک های استخراج شده و تراکنش های موجود در آنها را مشاهده کنید.

لحظه ای که یک تراکنش موفق در شبکه بیت کوین انجام می دهید، مثلاً از کیف پول سخت افزاری به صرافی، یک شناسه تراکنش دریافت خواهید کرد. هر تراکنش در شبکه بیت کوین TXID منحصر به فرد خود را دارد و همانطور که گفته شد شما می توانید از این TXID برای ردیابی تراکنش در بلاک چین استفاده کنید.

یا هنگامی که ارز دیجیتال را از یک صرافی متمرکز (CEX) مانند بایننس برداشت می کنید، پلتفرم TXID تراکنش برداشت شما را به شما نشان می دهد. در بایننس، می ‌توانید این شناسه را در صفحه تاریخچه تراکنش‌ های خود پیدا کنید. اگر برای یک برداشت معین روی TXID کلیک کنید، شما را به تراکنش مربوطه در کاوشگر بلاک آن بلاک چین می برد.

اگر وجوهی را به آدرس اشتباهی (یا بلاک چین) ارسال می کنید، شناسه TXID در تاریخچه برداشت شما برای شروع به بررسی اینکه آیا می توانید وجوه خود را بازیابی کنید ضروری است. با این حال، این موضوع تضمینی نیست و بهتر است با پشتیبانی در پلتفرمی که در حال خروج از آن هستید تماس بگیرید.

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

در مواردی که تراکنش با تاخیر مواجه می شود، مانند خریدهای آنلاین، می توانید وضعیت تراکنش را با استفاده از TXID پیگیری کنید. این روش یکی از سریع ترین راه ها برای بررسی وضعیت تراکنش شما در نظر گرفته می شود.

همچنین،TXID می تواند به عنوان مدرکی مبنی بر انتقال وجه به آدرس عمومی دیگری باشد. با تایپ TXID در خدمات تراکنش بلاک چین، می توانید بررسی کنید که آیا وجوه با موفقیت ارسال شده است یا خیر.

بلاکچین اکسپلورر همچنین کارمزد تراکنش ها را به شما نشان می دهد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کارمزد تراکنش دریافت کنید.

علاوه بر این، اشتراک‌ گذاری TXID امن است، زیرا هیچ اطلاعات شخصی را فاش نمی‌ کند. به لطف ناشناس بودن نسبی تراکنش‌ های بلاک چین، تنها اطلاعات عمومی مبلغ انتقال، تاریخ انتقال و آدرس‌ های درگیر در تراکنش است.

هنگام امضای یک تراکنش، در واقع این TXID است که امضا می شود. امضای TXID تضمین می کند که اگر بخشی از تراکنش تغییر کند، شناسه تراکنش تغییر می کند و امضا نامعتبر می شود.

از نظر فنی، TXID یا شناسه تراکنش همیشه هش کل تراکنش نیست. از آنجایی که یک امضا نمی تواند خودش را امضا کند، امضاها در TXID گنجانده نمی شوند و بنابراین آن ها را می توان گاهی اوقات بدون اینکه باطل شوند پس از ایجاد شدن تغییر داد. قبل از SegWit، اجازه داده می شد که یک TXID پس از امضای تراکنش تغییر کند، مشکلی به نام چکش‌ خواری تراکنش.

استفاده از شناسه تراکنش

تمام تراکنش‌ های روی بلاک چین در دسترس عموم هستند. پس از پرداخت یا انتقال سکه به آدرس دیگری، تراکنش پخش می شود و شناسه Tx نیز تولید می شود. با استفاده از شناسه تراکنش می توان به راحتی وضعیت یک تراکنش را ردیابی کرد. آنها با کل جزئیات انتقال مانند: آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبلغ کل ارسال، تاریخ انتقال، ارتفاع بلوک، هزینه های پرداخت شده و تعداد تاییدیه ها آشنا می شوند.

گفته شد که شناسه تراکنش ها حاوی اطلاعات شخصی نیستند، بنابراین اشتراک گذاری آن کاملاً ایمن است. اما این هش تراکنش ها و شناسه ها چگونه مفید هستند؟ همانطور که گفتیم از بسیاری جهات مفید است: به عنوان مثال می توانید این اطلاعات را با ارائه دهنده خدمات به اشتراک بگذارید تا آنها از وضعیت انتقال مطلع شوند. برای تأیید موفقیت آمیز بودن تراکنش، می توانید شناسه تراکنش خود را با معامله گر به اشتراک بگذارید و بسیاری از سناریوهای دیگر وجود دارد که ممکن است به این شناسه تراکنش نیاز داشته باشید.

نحوه بررسی وضعیت تراکنش ارزهای دیجیتال در بلاک چین توسط TXID

هنگامی که ارزهای رمزنگاری شده را واریز یا برداشت می کنید، گاهی اوقات نمی توانید وجوه را در حساب مربوطه دریافت کنید. همانطور که گفتیم در شرایطی مانند این، باید وضعیت تراکنش در بلاک چین را با استفاده از شناسه تراکنش (TXID) بررسی کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق بایننس واریز یا برداشت می کنید، می توانید وضعیت تراکنش را مستقیماً در پلتفرم بایننس بررسی کنید. به حساب Binance خود وارد شوید و به [Wallet] - [Overview] - [Transaction History] بروید. برای مشاهده وضعیت تراکنش خود می توانید روی رکورد تراکنش و پیوند TXID کلیک کنید.

نحوه بررسی txid در بایننس

txid در بایننس

براساس شبکه ای که برای تراکنش انتخاب کرده اید، به صفحه کاوشگر بلاک چین مربوطه هدایت می شوید. به عنوان مثال، اگر از شبکه اتریوم (ERC-20) برای تراکنش خود استفاده کنید، به Etherscan هدایت خواهید شد. اگر از زنجیره هوشمند Binance (BEP-20) استفاده می کنید، به BscScan هدایت می شوید.

مثال‌های زیر برخی از وضعیت‌های انتقال معمولی را در چند شبکه رایج نشان می‌دهند، که به شما کمک می‌کند دلایل دریافت نشدن وجوه و کارهای بعدی را پیدا کنید.

1. اتریوم (ERC-20) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20)

لطفاً توجه داشته باشید: وضعیت واریز و برداشت در شبکه اتریوم و شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بسیار مشابه است. برای بررسی وضعیت تراکنش در هر دو شبکه می توانید به اسکرین شات های زیر مراجعه کنید.

1.1 اگر وضعیت "شکست "(Fail)" باشد، به این معنی است که تراکنش ناموفق بوده است.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش در شبکه اتریوم

ممکن است لازم باشد با فرستنده تراکنش یا پلتفرمی که درخواست برداشت را آغاز کرده اید تماس بگیرید. گیرنده یا پلتفرمی که به آن واریز می کنید نمی تواند در این شرایط به شما کمک کند.

برای مثال، اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت تراکنش «شکست» را در بلاک چین نشان می‌دهد، لطفاً با پلتفرمی که انتقال را آغاز کرده‌اید، تماس بگیرید. اگر از بایننس خارج می‌شوید و با شکست مواجه می‌شوید، می‌توانید برای دریافت کمک با پشتیبانی مشتری بایننس تماس بگیرید.

1.2 اگر وضعیت "Dropped & Replaced" باشد، به این معنی است که تراکنش با تراکنش جدیدی با کارمزد گس بالاتر به دلیل ازدحام شبکه جایگزین شده است.

وضعیت txid در شبکه اتریوم

می توانید برای دریافت TXID جدید با پلتفرمی که از آن برداشت می کنید یا با فرستنده تراکنش تماس بگیرید.

1.3 اگر وضعیت "موفقیت (Success)" باشد، به این معنی است که تراکنش کامل شده است.

txid در اتریوم

می توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا خیر. اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت بلاک چین "موفقیت" را نشان می دهد، اما وجوه دریافت نشده است، می توانید درخواست تجدید نظر را به دنبال دستورالعمل های نحوه بازیابی سپرده ای که با بازیابی سلف سرویس وارد نشده است ارسال کنید.

2. شبکه بیت کوین

بررسی وضعیت TXIDدر شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین و بررسی TXID

اگر تراکنش به طور کامل در بلاک چین بیت کوین تأیید نشد، می توانید حداقل تعداد تأییدیه های مورد نیاز از بلاک چین را بررسی کنید (لطفاً توجه داشته باشید که تعداد تأییدیه های مورد نیاز ممکن است تغییر کند). لطفا صبورانه منتظر بمانید تا تایید شود.

پس از تأیید کامل تراکنش، می‌توانید وجوه موجود در حساب گیرنده یا پلتفرمی را که به آن واریز می‌کنید بررسی کنید.

3. Tron (TRC-20)

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده یا CONFIRMED" باشد اما نتیجه "شکست یا FAIL" باشد، به این معنی است که تراکنش انجام شده است، اما وجوه را نمی توان به آدرس گیرنده واریز کرد. لطفاً برای دریافت کمک با فرستنده یا پلتفرمی که از آن انصراف می دهید تماس بگیرید.

وضعیت شناسه تراکنش در شبکه ترون

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده" باشد و نتیجه "موفقیت یا SUCCESS" را نشان دهد، به معنای موفقیت آمیز بودن تراکنش است. می‌توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا به پلتفرمی که به آن واریز می‌کنید.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش txid در شبکه ترون

چگونه شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال خود را در Blockchain Explorer بررسی کنیم؟

در ادامه به بررسی نحوه پیگیری TXID تراکنش بیت کوین می پردازیم. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای بررسی TXID خود از طریق وب دنبال کنید.

مرحله اول: مرورگر وب خود را باز کنید و به Blockchain Explorer بروید.

بررسی شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال در Blockchain Explorer

مرحله دوم: روی کادر جستجو کلیک کنید و آدرس کیف پول فرستنده را تایپ کنید.

شناسه تراکنش (TXID) در Blockchain Explorer

مرحله سوم: روی «همه بلاک چین ها» در کنار کادر جستجو کلیک کنید و بیت کوین را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید اتریوم و ارز بیت کوین کش را انتخاب کنید.

نحوه پیگیری تراکنش با TXID

مرحله چهارم: روی «جستجو» در سمت راست بالا کلیک کنید.

پیگیری تراکنش انجام شده با TXID

مرحله پنجم: لیستی از تراکنش های دیجیتالی نمایش داده می شود. هش یا TXID و همچنین تاریخ و زمان تراکنش را خواهید دید. روی رشته اعداد و حروف زیر هش کلیک کنید.

پیگیری تراکنش با TXID در بلاک چین

مرحله ششم: اکنون می توانید جزئیات کامل هش یا شناسه تراکنش (TXID) و اطلاعات تراکنش را مشاهده کنید.

پیگیری شناسه تراکنش (TXID) در بلاک چین

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 221 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 14:29

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟ و نحوه پیگیری تراکنش با آن

چگونه متوجه می شوید که تراکنش ارز دیجیتال شما در شبکه بلاک چین انجام شده است یا خیر؟ در دنیای ارزهای دیجیتال، این امر از طریق ثبت تراکنش ها در بلاک چین امکان پذیر است. شناسه تراکنش ارزهای دیجیتال که با نام TXID شناخته می شود، بسیار مهم است. بنابراین این مطلب را که در مورد اینکه TXID چیست و نحوه پیگیری تراکنش با آن چگونه است را تا انتها دنبال کنید.

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) چیست؟

شناسه تراکنش (TXID) یا هش تراکنش یک رشته منحصر به فرد از کاراکترها است که به هر تراکنش تأیید شده و به زنجیره بلوکی اضافه می شود. به عبارت دیگر، TXID یک شماره شناسایی است که هر تراکنش روی بلاک چین را برچسب گذاری می کند. با TXID، می توانید تاریخچه سپرده و برداشت خود را جستجو کنید. TXID یا شناسه تراکنش، یک شماره منحصر به فرد ۶۴ کاراکتری است که در تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شود، به طور خودکار به هر تراکنش رمزنگاری اختصاص داده شده و از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است. این شناسه می تواند برای تأیید اطلاعات اولیه تراکنش، مانند مبلغ ارسال شده، تاریخ انتقال، آدرس ارسال/دریافت و تعداد تأییدیه های شبکه ای که تراکنش دریافت کرده است، مفید باشد.

به عنوان مثال، این TXID اولین تراکنش بیت کوین ارسال شده توسط ساتوشی ناکاموتو به هال فینی (hall fineey) است:

f4184fc596403b9d638783cf57adfe4c75c605f6356fbc91338530e9831e9e16

و این TXID تراکنش معروف پیتزا بیت کوین است:

cca7507897abc89628f450e8b1e0c6fca4ec3f7b34cccf55f3f531c659ff4d79

شما می‌توانید این تراکنش ‌ها را خودتان با کپی کردن TXID در یک کاوشگر بلاک بیت‌ کوین، مانند blockchain.com، blockchair.com یا بسیاری کاوشگرهای دیگر، جستجو کنید.

باید بدانید هنگام انجام تراکنش در شبکه بیت کوین، دانستن نحوه حرکت از طریق کاوشگر بلاک ضروری است. block explorer یا کاوشگر بلاک به عنوان یک دفتر کل عمومی عمل می کند که به کاربران اجازه می دهد هر تراکنش و آدرسی را که تا به حال در شبکه بیت کوین شرکت کرده یا وجود داشته است را ببینند. با استفاده از کاوشگر بلوک، می توانید بلافاصله آخرین بلوک های استخراج شده و تراکنش های موجود در آنها را مشاهده کنید.

لحظه ای که یک تراکنش موفق در شبکه بیت کوین انجام می دهید، مثلاً از کیف پول سخت افزاری به صرافی، یک شناسه تراکنش دریافت خواهید کرد. هر تراکنش در شبکه بیت کوین TXID منحصر به فرد خود را دارد و همانطور که گفته شد شما می توانید از این TXID برای ردیابی تراکنش در بلاک چین استفاده کنید.

یا هنگامی که ارز دیجیتال را از یک صرافی متمرکز (CEX) مانند بایننس برداشت می کنید، پلتفرم TXID تراکنش برداشت شما را به شما نشان می دهد. در بایننس، می ‌توانید این شناسه را در صفحه تاریخچه تراکنش‌ های خود پیدا کنید. اگر برای یک برداشت معین روی TXID کلیک کنید، شما را به تراکنش مربوطه در کاوشگر بلاک آن بلاک چین می برد.

اگر وجوهی را به آدرس اشتباهی (یا بلاک چین) ارسال می کنید، شناسه TXID در تاریخچه برداشت شما برای شروع به بررسی اینکه آیا می توانید وجوه خود را بازیابی کنید ضروری است. با این حال، این موضوع تضمینی نیست و بهتر است با پشتیبانی در پلتفرمی که در حال خروج از آن هستید تماس بگیرید.

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

چرا دانستن شناسه تراکنش (TXID) مهم است؟

در مواردی که تراکنش با تاخیر مواجه می شود، مانند خریدهای آنلاین، می توانید وضعیت تراکنش را با استفاده از TXID پیگیری کنید. این روش یکی از سریع ترین راه ها برای بررسی وضعیت تراکنش شما در نظر گرفته می شود.

همچنین،TXID می تواند به عنوان مدرکی مبنی بر انتقال وجه به آدرس عمومی دیگری باشد. با تایپ TXID در خدمات تراکنش بلاک چین، می توانید بررسی کنید که آیا وجوه با موفقیت ارسال شده است یا خیر.

بلاکچین اکسپلورر همچنین کارمزد تراکنش ها را به شما نشان می دهد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کارمزد تراکنش دریافت کنید.

علاوه بر این، اشتراک‌ گذاری TXID امن است، زیرا هیچ اطلاعات شخصی را فاش نمی‌ کند. به لطف ناشناس بودن نسبی تراکنش‌ های بلاک چین، تنها اطلاعات عمومی مبلغ انتقال، تاریخ انتقال و آدرس‌ های درگیر در تراکنش است.

هنگام امضای یک تراکنش، در واقع این TXID است که امضا می شود. امضای TXID تضمین می کند که اگر بخشی از تراکنش تغییر کند، شناسه تراکنش تغییر می کند و امضا نامعتبر می شود.

از نظر فنی، TXID یا شناسه تراکنش همیشه هش کل تراکنش نیست. از آنجایی که یک امضا نمی تواند خودش را امضا کند، امضاها در TXID گنجانده نمی شوند و بنابراین آن ها را می توان گاهی اوقات بدون اینکه باطل شوند پس از ایجاد شدن تغییر داد. قبل از SegWit، اجازه داده می شد که یک TXID پس از امضای تراکنش تغییر کند، مشکلی به نام چکش‌ خواری تراکنش.

استفاده از شناسه تراکنش

تمام تراکنش‌ های روی بلاک چین در دسترس عموم هستند. پس از پرداخت یا انتقال سکه به آدرس دیگری، تراکنش پخش می شود و شناسه Tx نیز تولید می شود. با استفاده از شناسه تراکنش می توان به راحتی وضعیت یک تراکنش را ردیابی کرد. آنها با کل جزئیات انتقال مانند: آدرس فرستنده، آدرس گیرنده، مبلغ کل ارسال، تاریخ انتقال، ارتفاع بلوک، هزینه های پرداخت شده و تعداد تاییدیه ها آشنا می شوند.

گفته شد که شناسه تراکنش ها حاوی اطلاعات شخصی نیستند، بنابراین اشتراک گذاری آن کاملاً ایمن است. اما این هش تراکنش ها و شناسه ها چگونه مفید هستند؟ همانطور که گفتیم از بسیاری جهات مفید است: به عنوان مثال می توانید این اطلاعات را با ارائه دهنده خدمات به اشتراک بگذارید تا آنها از وضعیت انتقال مطلع شوند. برای تأیید موفقیت آمیز بودن تراکنش، می توانید شناسه تراکنش خود را با معامله گر به اشتراک بگذارید و بسیاری از سناریوهای دیگر وجود دارد که ممکن است به این شناسه تراکنش نیاز داشته باشید.

نحوه بررسی وضعیت تراکنش ارزهای دیجیتال در بلاک چین توسط TXID

هنگامی که ارزهای رمزنگاری شده را واریز یا برداشت می کنید، گاهی اوقات نمی توانید وجوه را در حساب مربوطه دریافت کنید. همانطور که گفتیم در شرایطی مانند این، باید وضعیت تراکنش در بلاک چین را با استفاده از شناسه تراکنش (TXID) بررسی کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق بایننس واریز یا برداشت می کنید، می توانید وضعیت تراکنش را مستقیماً در پلتفرم بایننس بررسی کنید. به حساب Binance خود وارد شوید و به [Wallet] - [Overview] - [Transaction History] بروید. برای مشاهده وضعیت تراکنش خود می توانید روی رکورد تراکنش و پیوند TXID کلیک کنید.

نحوه بررسی txid در بایننس

txid در بایننس

براساس شبکه ای که برای تراکنش انتخاب کرده اید، به صفحه کاوشگر بلاک چین مربوطه هدایت می شوید. به عنوان مثال، اگر از شبکه اتریوم (ERC-20) برای تراکنش خود استفاده کنید، به Etherscan هدایت خواهید شد. اگر از زنجیره هوشمند Binance (BEP-20) استفاده می کنید، به BscScan هدایت می شوید.

مثال‌های زیر برخی از وضعیت‌های انتقال معمولی را در چند شبکه رایج نشان می‌دهند، که به شما کمک می‌کند دلایل دریافت نشدن وجوه و کارهای بعدی را پیدا کنید.

1. اتریوم (ERC-20) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20)

لطفاً توجه داشته باشید: وضعیت واریز و برداشت در شبکه اتریوم و شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بسیار مشابه است. برای بررسی وضعیت تراکنش در هر دو شبکه می توانید به اسکرین شات های زیر مراجعه کنید.

1.1 اگر وضعیت "شکست "(Fail)" باشد، به این معنی است که تراکنش ناموفق بوده است.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش در شبکه اتریوم

ممکن است لازم باشد با فرستنده تراکنش یا پلتفرمی که درخواست برداشت را آغاز کرده اید تماس بگیرید. گیرنده یا پلتفرمی که به آن واریز می کنید نمی تواند در این شرایط به شما کمک کند.

برای مثال، اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت تراکنش «شکست» را در بلاک چین نشان می‌دهد، لطفاً با پلتفرمی که انتقال را آغاز کرده‌اید، تماس بگیرید. اگر از بایننس خارج می‌شوید و با شکست مواجه می‌شوید، می‌توانید برای دریافت کمک با پشتیبانی مشتری بایننس تماس بگیرید.

1.2 اگر وضعیت "Dropped & Replaced" باشد، به این معنی است که تراکنش با تراکنش جدیدی با کارمزد گس بالاتر به دلیل ازدحام شبکه جایگزین شده است.

وضعیت txid در شبکه اتریوم

می توانید برای دریافت TXID جدید با پلتفرمی که از آن برداشت می کنید یا با فرستنده تراکنش تماس بگیرید.

1.3 اگر وضعیت "موفقیت (Success)" باشد، به این معنی است که تراکنش کامل شده است.

txid در اتریوم

می توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا خیر. اگر در حال واریز به بایننس هستید و وضعیت بلاک چین "موفقیت" را نشان می دهد، اما وجوه دریافت نشده است، می توانید درخواست تجدید نظر را به دنبال دستورالعمل های نحوه بازیابی سپرده ای که با بازیابی سلف سرویس وارد نشده است ارسال کنید.

2. شبکه بیت کوین

بررسی وضعیت TXIDدر شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین و بررسی TXID

اگر تراکنش به طور کامل در بلاک چین بیت کوین تأیید نشد، می توانید حداقل تعداد تأییدیه های مورد نیاز از بلاک چین را بررسی کنید (لطفاً توجه داشته باشید که تعداد تأییدیه های مورد نیاز ممکن است تغییر کند). لطفا صبورانه منتظر بمانید تا تایید شود.

پس از تأیید کامل تراکنش، می‌توانید وجوه موجود در حساب گیرنده یا پلتفرمی را که به آن واریز می‌کنید بررسی کنید.

3. Tron (TRC-20)

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده یا CONFIRMED" باشد اما نتیجه "شکست یا FAIL" باشد، به این معنی است که تراکنش انجام شده است، اما وجوه را نمی توان به آدرس گیرنده واریز کرد. لطفاً برای دریافت کمک با فرستنده یا پلتفرمی که از آن انصراف می دهید تماس بگیرید.

وضعیت شناسه تراکنش در شبکه ترون

اگر وضعیت تراکنش "تأیید شده" باشد و نتیجه "موفقیت یا SUCCESS" را نشان دهد، به معنای موفقیت آمیز بودن تراکنش است. می‌توانید بررسی کنید که آیا وجه به حساب گیرنده رسیده است یا به پلتفرمی که به آن واریز می‌کنید.

بررسی وضعیت شناسه تراکنش txid در شبکه ترون

چگونه شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال خود را در Blockchain Explorer بررسی کنیم؟

در ادامه به بررسی نحوه پیگیری TXID تراکنش بیت کوین می پردازیم. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای بررسی TXID خود از طریق وب دنبال کنید.

مرحله اول: مرورگر وب خود را باز کنید و به Blockchain Explorer بروید.

بررسی شناسه تراکنش (TXID) ارزهای دیجیتال در Blockchain Explorer

مرحله دوم: روی کادر جستجو کلیک کنید و آدرس کیف پول فرستنده را تایپ کنید.

شناسه تراکنش (TXID) در Blockchain Explorer

مرحله سوم: روی «همه بلاک چین ها» در کنار کادر جستجو کلیک کنید و بیت کوین را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید اتریوم و ارز بیت کوین کش را انتخاب کنید.

نحوه پیگیری تراکنش با TXID

مرحله چهارم: روی «جستجو» در سمت راست بالا کلیک کنید.

پیگیری تراکنش انجام شده با TXID

مرحله پنجم: لیستی از تراکنش های دیجیتالی نمایش داده می شود. هش یا TXID و همچنین تاریخ و زمان تراکنش را خواهید دید. روی رشته اعداد و حروف زیر هش کلیک کنید.

پیگیری تراکنش با TXID در بلاک چین

مرحله ششم: اکنون می توانید جزئیات کامل هش یا شناسه تراکنش (TXID) و اطلاعات تراکنش را مشاهده کنید.

پیگیری شناسه تراکنش (TXID) در بلاک چین

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 929 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 14:29